شاسیبلند جدید ایرانخودرو به بازار می آید
پس از ورود محصولاتی مانند هایما S ۷، S ۵.۸ S و ۷ X این بار نوبت به ورود شاسیبلند دیگری به نام ۶ P رسیده است. هایما ۶ P قرار بود مدتها قبل به ایران بیاید که ظاهراً ورود آن به بازار لغو شد، اما حالا دوباره این خودرو در کشور دیده شده و […]
ایرانخودرو قصد دارد محصول دیگری از گروه هایما به نام ۶P را به بازار بیاورد.
پس از ورود محصولاتی مانند هایما S۷، S۵.۸S و ۷X این بار نوبت به ورود شاسیبلند دیگری به نام ۶P رسیده است. هایما ۶P قرار بود مدتها قبل به ایران بیاید که ظاهراً ورود آن به بازار لغو شد، اما حالا دوباره این خودرو در کشور دیده شده و احتمال حضور آن بیشتر شده است.
همانطور که به نظر میرسد، هایما ۶P از پلتفرم مشترکی با مدل S۵ بهره میبرد؛ این بدین معنی است که ما در اصل با نسل دوم و نسخه هیبریدی هایما S۵ که چند سالی است در ایرانخودرو تولید میشود مواجه هستیم.
طراحی ۶P بهطورکلی نسبت به S۵ تغییر یافته و چهرهای مدرنتر و تهاجمیتر به خود گرفته است. به رسم بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار، در نمای جلویی با چراغهای دوتایی روبهرو هستیم. اطراف جلوپنجره بزرگ این خودرو رنگ آبی دیده میشود که تأکیدی بر هیبریدی بودن آن است.
نمای جانبی بهجز تغییراتی کوچک، تفاوتی با هایما S۵ ندارد. در قسمت پشتی طراحی چراغها بومرنگ شکل شده و با نمای جلویی هماهنگی دارد.
کابین ۶P با یک طراحی محافظهکارانه همراه شده و برخلاف بسیاری از خودروهای بازار، تمرکز این بخش بیشتر بر چیزی غیر از یک نمایشگر بزرگ است. استارت و ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، نمایشگر کیلومتر شمار، نمایشگر مرکزی اطلاعات-سرگرمی، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل، رادار پارک جلو و عقب، دستیار ترمز و سیستم کمکی حرکت در سربالایی و… از جمله امکانات شاخص هایما ۶P هستند.
قوای محرکه این خودرو متشکل از یک موتور ۱٫۲ لیتری توربو سه سیلندر و یک موتور برقی است که در مجموع ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروی تولیدی این خودرو توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل میشود.
باتری لیتیوم یونی هایما قادر به تولید انرژی برای پیمودن مسافت ۸۰ کیلومتری در حالت صرفاً الکتریکی است. شتاب صفر تا صد هایما ۶P حدود ۷ ثانیه اعلام شده است.