این شاسیبلند معروف فراری به ایران آمد + تصاویر
فراری پوروسانگوئه، آخرین پرچمدار شاسیبلندهای اسپرت، از نظر طراحی همان ژن اصیل فراری را دارد؛ به شکلی که انگار طراحی سه خودروی دیگر فراری مانند SF ۹۰، ۲۹۶ GTB و روما با هم ترکیب شده و در قالب یک شاسیبلند درآمده است. بالاخره پس از مدتها انتظار، دو سال پیش فراری از اولین خودروی SUV […]
بالاخره پس از مدتها انتظار، دو سال پیش فراری از اولین خودروی SUV (شاسیبلند) خود رونمایی کرد. این خودرو رقیب مستقیم و تازهنفس خودروهایی مثل لامبورگینی اوروس و آستون مارتین DBX و بنتلی بنتایگا اسپید به حساب میآید. چندی پیش این غول ایتالیایی همراه با چند فراری دیگر به ایران هم آمده بود.
به گزارش نقش جهان به نقل از خبرآنلاین، فراری پوروسانگوئه، آخرین پرچمدار شاسیبلندهای اسپرت، از نظر طراحی همان ژن اصیل فراری را دارد؛ به شکلی که انگار طراحی سه خودروی دیگر فراری مانند SF ۹۰، ۲۹۶ GTB و روما با هم ترکیب شده و در قالب یک شاسیبلند درآمده است.
حفرههای زیادی در بدنه خودرو بهخصوص نمای جلو به چشم میخورد که دلالت بر اهمیت آئرودینامیک برای فراری دارد.
از نمای بغل که به پوروسانگوئه نگاه میکنیم، متوجه این خواهیم شد که فراری خواسته تا واقعاً یک شاسیبلند کاملاً اسپرت را بسازد. این نکته از طراحی کاملاً آئرودینامیکی و کوپه مانند خودرو به چشم میخورد. یکی از خلاقیتهای فراری در این خودرو، باز شدن درهای عقب بهصورت معکوس است که باعث میشود درهای عقب تا ۷۹ درجه بهصورت برعکس باز شود. رینگهای بزرگ ۵ پره هم به زیبایی نمای بغل پوروسانگوئه افزودهاند.
نمای عقب بهشدت یادآور خودروی ۲۹۶ GTB است. قسمت دیفیوزر خودرو به همراه دو جفت اگزوز، همگی باعث شدهاند که نمای عقب پوروسانگوئه بسیار اسپرت جلوه داده شود.
فضای داخلی طراحی و سبک جدیدی دارد و انگار کابین خودرو از قسمت مرکزی به دو قسمت تقسیم شده است. صندلیهای اسپرت در همه جای کابین خودرو، حتی در بخش عقب هم بکار رفته است.
اما قلب تپنده خودرو؛ پیشرانه به کار رفته در پوروسانگوئه، یک نیروگاه ۶٫۵ لیتری V ۱۲ است که میتواند ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتونمتر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی ۲ تنی حدود ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو همانند مدل Lusso ۴ GTC است.
پیشرانه خودرو نزدیک به کابین و گیربکس آن در عقب قرار گرفته تا تقسیم وزن متعادلی را داشته باشد. فراری برای پوروسانگوئه از سیستم تعلیق فعالی استفاده میکند که میتواند در لحظه ارتفاع خودرو را بسنجد و برای مثال در سر پیچها ارتفاع را تا ۱۰ میلیمتر کاهش دهد.
قیمت پایه اعلام شده برای این خودرو حدود ۴۰۰ هزار دلار (حدود ۲۴ میلیارد تومان) است. چندی پیش این غول ایتالیایی همراه با چند فراری دیگر به ایران آمده بود.