ابراهیم رئیسی با علماو مراجع قم دیدار و گفت‌وگو کرد

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در این دیدار به مشکلات معیشتی مردم و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و خواستار حل این دو مساله شدند. به گزارش شفقنا به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس دولت سیزدهم، ریشه‌کن کردن فقر و جهل و تبعیض را از وظایف مسوولان دانسته و گفتند: ما در جریان تلاش‌ شبانه‌روزی شما هستیم، از جمله مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آنها از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند. ایشان افزودند: در این مدت خدماتی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد، اما باید توجه داشت طبق سفارش حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام اصل رضایت مردم است؛ الان مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند. ایشان کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران‌کننده دانسته و تاکید کردند: باید این موضوع حل شود.

رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته، به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت از فردای شروع به کار، با عزم جدی و تکیه بر باور عمیق ما می‌توانیم، به صورت شبانه‌روزی به‌دنبال حل مشکلات رفت و توانست در شش ماهه اول بر بسیاری از این مشکلات فایق ‌آید.

 تاکید بر کنترل تورم و ثبات بازار

رئیسی همچنین در جریان سفر به قم، با حضرت آیت‌الله سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد. سبحانی از مراجع عظام تقلید قم، در دیدار رئیسی، با تقدیر از خدمات و زحمات دولت و تشکر از اهتمام ویژه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی تاکید کرد. کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از دیگر توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به رئیس‌جمهور بود. به گزارش «ایسنا»، رئیسی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۶ درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی ۵۳ میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است. به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور افزود: تحقق رشد چشمگیر تولید و صادرات کشور در آینده نزدیک وضعیت را بهتر خواهد کرد.

 انتقاد از قیمت بغرنج اجاره مسکن

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور، تورم و معیشت را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کرده و ادامه دادند: مردم می‌خواهند آثار فعالیت‌های دولت را در سفره‌شان ببینند.

به گزارش شفقنا، ایشان قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرده و تاکید کردند: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکا به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود.ایسنا