پدر علم نوین بازارسازی هوشمند ایران کیست؟
دکتر امیر صفری که از وی به عنوان پدر بازارسازی هوشمند ایران یاد میشود زاده ی بهمن سال ۱۳۴۷ محله ی مختاری تهران است پدر بزرگش دانش آموخته دارالفنون تهران و در وزارت اقتصاد و دارایی زمان خود مشغول به کار شد ، مادرش نساء خلیل نژاد و پدرش اکبر صفری علاقه ی خاص به […]
دکتر امیر صفری که از وی به عنوان پدر بازارسازی هوشمند ایران یاد میشود زاده ی بهمن سال ۱۳۴۷ محله ی مختاری تهران است پدر بزرگش دانش آموخته دارالفنون تهران و در وزارت اقتصاد و دارایی زمان خود مشغول به کار شد ، مادرش نساء خلیل نژاد و پدرش اکبر صفری علاقه ی خاص به تحصیلات عالی فرزندان داشتند و در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نداشتند ،
زنده یاد اصغر صفری
مظهر اصالت ،ادب و شخصیت
دانش آموخته دارالفنون تهران
مادر با سعی و کوشش و از خود گذشتگی مثال زدنی توانست خانواده ای با ۴ فرزند که همگی دارای مدرک post doc از موسسات معتبر داخلی تربیت نماید در همین باب او پس از تحصیل در دببیرستان هدف تهران ، مدرک مهندسی سیستم های اقتصادی خود را در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه امیرکبیر تهران اخذ و بعد از آن تحصیلات خود را در دکترای مدیریت بازرگانی راهبردی در دانشگاه بین المللی عدالت تهران ادامه داد و در سال ۱۳۹۷ مدرک دکتری خود را در این رشته اخذ کرد . طبق گفته های ایشان بدترین خاطره ی ایشان فوت برادرشان بر اثر تصادف بود ، که ایشان مربی و داور بین مللی تکواندو بودند و اعضای بدن ایشان اهدا شد ، همچنین بهترین خاطره ی زندگی او به دنیا آمدن فرزندانش و تربیت آنهاست.
زنده یاد اکبر صفری اسوه ادب و بخشش
وی با ۳۹ سال سابقه کاری در صنعت بانکداری، مدیریت و بنگاه های اقتصادی دولتی و خصوصی ، نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی را در سال ۱۳۹۶ به دست آورد هچنین دارای نظریه ۸c اعتباری در سال ۲۰۱۸ (پس از اصل ۵c دومینیک سالواتوره در سال ۱۹۷۴ میلادی) است .
مربی و داور رسمی تکواندو زنده یاد احمد صفری اسطوره ادب،جوانمردی و اخلاق ورزشی که تمام اعضای بدنش اهدا شد
او دارای تالیف و ترجمه کتابهایی از جمله بازاریابی پیشرفته ۳۶۰ درجه دیجیتال،۴ استراتژی برندسازی شخصی و اصول و مبانی رهبری کاریزماتیک است .
از تخصص های او میتوان به فوق تخصص بازارسازی هوشمند،متخصص کشف استعداد های اقتصادی و مدرس هیئت علمی دانشگاه و استاد آموزش و اجرای personal branding شخصی و سازمانی دارای award اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ و دانش اقتصادی و تحلیل مشاغل اشاره کرد .
بانو نسا خلیل نژاد مظهر اعتماد بنفس ،فداکاری وموفقیت
دارا بودن مقالات فارسی و انگلیسی متعدد ، صاحب امتیاز پایگاه خبری هفتا نیوز عضو انجمن اقتصاد دانان ایران ، عضویت در انجمن بازاریابی ایران معاون اجرائی و راهبردی انجمن مدیران مراکز دانش بنیان و نخبگان کشور و مسئولیت برپایی بالغ بر ۷۴ پروژه راهبردی و بهره وری و خدمات نوین اقتصادی و بانکی از دیگر افتخارات او است .
سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری به همراه دختر و پسرش آرش
دکتر صفری که در توسعه بانکداری منتخب مدیر تعالی گر انتخاب گردیده و همچنین برگزیده اجلاس سران و مدیران اقتصادی و صنعت تجارت ایران و تقدیرنامه از کنفرانس بین المللی بازاریابی و تمبر اختصاصی نیز به افتخار ایشان به چاپ رسیده ، وهمچنین دارای دو قانون ۸safari و ۸c (8 ceredit) در مدیریت است.
Dr. Omid Safari is a symbol of politeness and respect. Teacher and consultant of business management courses
Who is the father of intelligent market-making in Iran?
Dr. Amir Safari, known as the father of intelligent market-making in Iran, was born in February 1969 in the Mokhtari neighborhood of Tehran. His grandfather graduated from Dar ul-Funun in Tehran and worked at the Ministry of Economy and Finance during his time.
His mother, Nesa Khalilnejad, and his father, Akbar Safari, had a special interest in their children’s higher education and spared no effort in this regard. With remarkable effort and self-sacrifice, his mother managed to raise a family of four children, all of whom obtained post-doctoral degrees from reputable domestic institutions. In this context, after studying at Hadaf High School in Tehran, he received his degree in Economic Systems Engineering in 2011 from Amirkabir University of Technology in Tehran. He then continued his studies in Strategic Business Management at the International University of Justice in Tehran and obtained his doctorate in this field in 2018.
Dr. Sara Safari is a symbol of learning, will and honesty. Teacher and organizational leadership consultant in Hanover, Germany.
With 39 years of experience in the banking
industry, management, and both public and private economic enterprises, he received the National Genius and Iranian Management Award in 2017. He also developed the 8C credit theory in 2018 (following the 5C principle by Dominic Salvatore in 1974
He has authored and translated books such as “Advanced 360-Degree Digital Marketing,” “۱۴ Personal Branding Strategies,” and “Principles and Fundamentals of Charismatic Leadership.”
His expertise includes super-specialization in intelligent market-making, talent discovery in economics, university faculty member, and instructor in personal and organizational branding with a European Union award from 2012 to 2024, as well as economic knowledge and job analysis.
He has numerous Persian and English articles, is the owner of the Hafta News website, a member of the Iranian Economists Association, a member of the Iranian Marketing Association, the executive and strategic deputy of the Association of Knowledge-Based Centers and Elites of the Country, and has been responsible for over 74 strategic projects and new economic and banking services.
Dr. Safari has been selected as the Excellence Manager in banking development, chosen at the Summit of Economic and Trade Industry Leaders of Iran, and honored with a certificate from the International Marketing Conference. A special stamp has also been issued in his honor. He has
two management laws, 8Safari and 8C (8 Credit(
Haftab superspecialized educational group
من هو والد صناعه السوق الذکیه فی إیران؟
الدکتور أمیر صفری، المعروف بأب السوق الذکی فی إیران، وُلد فی فبرایر ۱۹۶۹ فی حی مختاری بطهران. جده تخرج من دار الفنون فی طهران وعمل فی وزاره الاقتصاد والمالیه فی وقته. والدته، نساء خلیل نجاد، ووالده، أکبر صفری، کان لدیهما اهتمام خاص بتعلیم أبنائهما العالی ولم یدخرا جهداً فی هذا الصدد. بجهد وتضحیه ملحوظه، تمکنت والدته من تربیه أسره مکونه من أربعه أطفال، جمیعهم حصلوا على درجات ما بعد الدکتوراه من مؤسسات محلیه مرموقه.
فی هذا السیاق، بعد دراسته فی مدرسه هدف الثانویه فی طهران، حصل على درجه البکالوریوس فی هندسه النظم الاقتصادیه فی عام ۲۰۱۱ من جامعه أمیر کبیر للتکنولوجیا فی طهران. ثم واصل دراسته فی إداره الأعمال الاستراتیجیه فی جامعه العدل الدولیه فی طهران وحصل على درجه الدکتوراه فی هذا المجال فی عام ۲۰۱۸٫
مع ۳۹ عامًا من الخبره فی صناعه البنوک والإداره والمؤسسات الاقتصادیه العامه والخاصه، حصل على جائزه العبقریه الوطنیه والإداره الإیرانیه فی عام ۲۰۱۷٫ کما طور نظریه الائتمان ۸C فی عام ۲۰۱۸ (بعد مبدأ ۵C لدومینیک سالفاتور فی عام ۱۹۷۴).
قام بتألیف وترجمه کتب مثل “التسویق الرقمی المتقدم بزاویه ۳۶۰ درجه”، “۱۴ استراتیجیه لتطویر العلامه التجاریه الشخصیه”، و”مبادئ وأساسیات القیاده الکاریزمیه”.
تشمل خبراته التخصص الفائق فی صناعه السوق الذکیه، اکتشاف المواهب فی الاقتصاد، عضو هیئه التدریس فی الجامعه، ومدرب فی العلامه التجاریه الشخصیه والتنظیمیه مع جائزه الاتحاد الأوروبی من ۲۰۱۲ إلى ۲۰۲۴، بالإضافه إلى المعرفه الاقتصادیه وتحلیل الوظائف.
لدیه العدید من المقالات الفارسیه والإنجلیزیه، وهو مالک موقع هفتا نیوز، وعضو فی جمعیه الاقتصادیین الإیرانیین، وعضو فی جمعیه التسویق الإیرانیه، ونائب تنفیذی واستراتیجی لجمعیه المراکز المعرفیه والنخب فی البلاد، وکان مسؤولاً عن أکثر من ۷۴ مشروعًا استراتیجیًا وخدمات اقتصادیه ومصرفیه جدیده.
تم اختیار الدکتور صفری کمدیر التمیز فی تطویر البنوک، وتم اختیاره فی قمه قاده الصناعه الاقتصادیه والتجاریه فی إیران، وتم تکریمه بشهاده من المؤتمر الدولی للتسویق. کما تم إصدار طابع خاص تکریماً له. لدیه قانونان فی الإداره، ۸Safari و۸C (8 Credit).
الدکتور علی جنتی رجل الدبلوماسیه الدولیه والأدب
به نام خدا
بازارسازی هوشمند (نسخه ی ارتقاء یافته ی اقیانوس آبی و قرمز)
از آنجایی که قدرت بازار از شرکت ها به مشتریان منتقل شده ، رقابت جهانی نیز شدت یافته است . از سوی دیگر عملکرد مدیران تمام صنایع تقریبا با فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده؛ بنابر این برای تغییر این شرایط نیاز به خلاقیت و تکنیک های بیشتری دارند تا استراتژی های رقابتی خود را توسعه دهند و آن ها را اجرایی کنند ، اما نباید فراموش کرد که موفقیت طولانی مدت فقط از طریق رقابت و کشف بازار های جدید و در نهایت تشخیص نیاز آشکار و نحفته ی مشتری به دست می آید و در نهایت عملیات بازار سازی هوشمند باید به سود واقی رسیده و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مناطق مختلف دنیا قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را داشته باشد .
بازارسازی هوشمند به تغییر بازار هدف و یا ایجاد نیاز جدید در مشتری اشاره دارد. در این رویکرد، شما نیازی را در مشتری پیدا میکنید یا حتی بازار را تغییر میدهید. بازارسازی به گسترش بازار، افزایش مشتریان و در نهایت افزایش سودآوری میانجامد. بازارسازی قدرت تغییر نیاز و تشخیص نیاز جدید را دارد. بازارسازی برای موضوعات خاصی صورت میگیرد و برای همه موضوعات جوابگو نیست. بازارسازی در واقع میتواند مترادف با تئوری اقیانوس قرمز باشد، با تفاوت اینکه بازارسازی قدرت تغییر نیاز، پیدا کردن نیاز جدید و گسترش بازار را دارد. در نهایت، بازارسازی به خلق محصول یا خدمتی متناسب با نیاز شناسایی شده از مشتری اشاره دارد. این فرایند میتواند شامل کشف نیازهای جدید، کشف بازارهای جدید و طراحی محصولات جدید باشد.
علی، اشکان، سپهر، سهیل و سروش صفری
مدیران موفق علمی واجرایی
بازارسازی هوشمند در واقع به معنای تغییر بازار هدف به یک مکان جدید است که با کار ما ارتباطی ندارد و ما به مشتری یک نیاز جدید را یادآوری میکنیم. در بازارسازی، مشتری خودش نمیگوید که نیاز دارد، بلکه شما همان نیاز را در مشتری پیدا میکنید یا حتی بازار را تغییر میدهید. به عنوان مثال، یک آب معدنی جدید که شبیه به دمبل برای وزنهبرداری است و مردم از آن استفاده میکنند، ما این موارد را به عنوان بازارسازی مطرح میکنیم. یک دیدگاه دیگر هم وجود دارد که در آن ما باید بازار را گسترش دهیم، مشتری را افزایش دهیم و در نهایت سودآوری را افزایش دهیم. ما در بازارسازی قصد داریم که نیاز را تغییر دهیم یا نیاز را ارتقا دهیم یا یک نیاز جدید را پیدا کنیم. چیزی که اکنون در دنیای کنونی به عنوان بازاریابی جا افتاده است و در کشور ما اگر به کسی بگوییم که بازاریاب هستم، او میگوید که بیا و محصول من را بفروش. اما در دنیای جدید، بازاریابی نقش دارد در طراحی محصول، شناسایی و ارتقاء نیاز، کشف نیازهای جدید، کشف بازارهای جدید و طراحی محصول جدید. این در واقع همان بازارسازی است. بازارسازی در بخش ارتقای نیاز بازار هدف، تغییر نیازی است که مشتری از آن بیاطلاع بوده است یا نیازی است که او نیاز داشته است اما خودش نمیدانسته است. ما این را یادآوری میکنیم و باید به یاد داشته باشیم که بازارسازی یک بخش از بازاریابی است. بازارسازی برای موضوع خاصی انجام میشود و برای همه موضوعات بازارسازی پاسخگو نیست، اما بر اساس اصل پارتو، روی همان موضوعی که وجود دارد انجام میشود. با وجود اینکه محصول ما خاص است و خدمات ما خاص هستند و شاید یک قسمت کوچکی از محصولات و خدمات ما باشد، اما اکثر درآمد ما و بیشترین درآمد ما را ایجاد میکند. در واقع، بازارسازی قدرت تغییر نیاز و قدرت شناسایی نیاز جدید است. و در واقع، ما میتوانیم بازاریابی را مترادف با تئوری اقیانوس در نظر بگیریم و بازارسازی دقیقاً اقیانوس قرمز است با چند تفاوت که این تفاوتها تغییر نیاز، پیدا کردن نیاز جدید و گسترش بازار است. و این است که ما فقط آن بازار را میبینیم، مثل کسی که با لباس سفید در برف ایستاده است و ما فقط او را میبینیم. همه نمیتوانند او را ببینند، اما در بازاریابی، همه آن بازار هدف را میبینند و عملیات را انجام میدهند، اما در بازارسازی، فقط ما هستیم که آن را میبینیم.
بحث بازارسازی در واقع در بازاریابی به نوعی در استراتژی اقیانوس آبی به آن توجه شده است و اصل بازاریابی هم زمانی که در تعریف آن میخوانیم، این است که شما باید بازارسازی کنید. یعنی اینکه من برای یک محصولی که موجود است بروم و آن را بفروشم، این عملیات فروش است، این را بازاریابی نمیگویند. بازاریابی به معنای ایجاد یک محصول یا خدمت است که با نیازی که از مشتری شناسایی کردهاید، منطبق است. شما آن را ارتقا میدهید، بازاریابی یعنی فروش یک محصول، اما بازارسازی پس این است که ما توسعه محصول را انجام میدهیم و حالا این نوآوری در خدمات یا توسعه محصول یا بازار جدید بر اساس نیاز مشتری تعیین میشود. یعنی شما در حالت سنتی، زمانی که به بازار نگاه میکنید، یک سری محصولات و خدمات وجود دارند که نیازهایی را برطرف میکنند، اما همیشه یک بخشی از نیازهای افراد وجود دارد که برای آن محصول و خدمتی وجود ندارد. مهم است که اینها را پیدا کنیم. به عنوان مثال: حالا در هر صنعتی که شما از دیدگاه آن صنعت خارج میشوید، میتوانید این بازارسازی را داشته باشید که به آن نزدیک بینی بازاریابی میگویند.
بازاریابی نزدیک بینی یعنی اینکه من نگاه کنم، مثلاً من ماست یا لبنیات دارم تولید میکنم، همش روی کیفیت همین متمرکز بشوم، روی طعمش متمرکز بشوم و ذهنم را از این بالاتر نبرم. یا اینکه شما در مثال سیرک آفتابی که ، شما در سیرک حیوانات را به نمایش میگذارند. حالا شما بروید یک حیوان جدید بیاورید، یک نمایش جدیدی از بازی حیوان و ابزارها تعریف و ایجاد کنید. شما دارید جذابیت، کیفیت و زیبایی محصولتان را بیشتر میکنید برای همان مخاطب، همان بازار است. سیرک آفتاب که مثال میزند توی کتاب استراتژی اقیانوس آبی، مثالش تو سیرک آفتاب گفتیم. سیرک آفتاب اگر مثلاً حیوانات جدید بیارد، ابزارهای جدید بیاورد، اینها نمیشود نیاز جدید، بلکه همان نیاز مشتری است که دوست دارد مثلاً حرکات نمایشی حیوانات را ببیند و اینها همانها هستند که دارند تامین میشوند. یک بحثی حقوق حیوانات پیش میآید، مطالب دیگر پیش میآید که باعث میشود که این بازار یک مقدار ریزش کند. سیرک آفتاب میآید، چه کار میکند؟ میگوید من میآیم تلفیقش کنم با موسیقی و رقص و این چیزها و یک کار تلفیقی انجام میدهم. با این کار، مشتریانش دیگر فقط آنهایی نیستند که دنبال نمایش ویژه حیوانات باشند یا دنبال سیرک باشند. آنهایی که میخواهند بیایند کنسرت، آنهایی که میخواهند بیایند سرگرم بشوند، وارد این سیرک میشوند. این دامنه نیاز به محصول افزایش پیدا کرده است. اگر تا الان یک هزار نفر بودند که میخواستند نمایش حیوانات را ببینند، الان ده هزار نفر هستند که سرگرمی میخواهند، نه فقط سیرک. یعنی این دامنه را گسترده میکنیم. یا آن نوآوری که آیفون روی گوشیهای همراه انجام داد. گوشی همراه چه بود؟ وسیله ارتباطی بود که با آن میتوانستید تلفن بزنید، پیامک بدهید. اینها تعریف آن بود، نیاز ارتباط بین افراد از راه دور را حل میکرد. سپس آنها آمدند و مفهوم آن را تغییر دادند. نه، حالا من آی پد را به آن اضافه میکنم، مثلاً شما هم میخواستید موسیقی گوش دهید، این دیگر فقط وسیله ارتباطی نیست، شما هم میتوانید با آن موسیقی گوش دهید، بازی هم میتوانید با آن انجام دهید. یک گسترش رخ داد. حالا نسل بعدی، اینترنت همراه به آن متصل شد که استفاده از آن فراتر رفت، دامنه کاربرد افزایش پیدا کرد. نیاز جدید یا نمونه آن را در مجتمع کوروش داریم. مجتمعهای فروشگاهی قبلاً اینگونه بودند که افرادی که میخواستند خرید کنند، میآمدند. حالا آنها گفتند که چرا فقط افرادی که میخواهند خرید کنند، بیایند. افرادی که میخواهند تفریح کنند، بیایند. حالا آنهایی که میآیند تفریح کنند، خرید هم میکنند. حالا چه کار کنم؟ افرادی که تفریح میکنند، بیایند، باید بیایم، مثلاً سینما را اضافه کنم یا محل بازی کودکان را اضافه کنم. ما دامنه بازار را گسترده میکنیم. این میشود بازارسازی. آن چیزی که به عنوان بازاریابی جا افتاده است، بازاریابی را محدود میکنند به اینکه یک محصول وجود دارد، قرار است آن را بفروشیم. متون جدید بازاریابی این را تعریف نمیکنند، میگویند بازاریابی نقش دارد در طراحی محصول، کشف نیاز جدید، کشف بازارهای جدید، برای آن محصول و خدمت طراحی میکند و سپس آن را میفروشد. یعنی خلق محصول هم جزو بازاریابی است. ما بازارسازی را میگوییم، آن مفهوم دقیقتر بازاریابی بازارساز ی است که شما الان دارید پیگیری میکنید.
دکتر اسماعیل لله گانی نخبه علمی نظام بانکی کشور
در نهایت اگر بخواهیم رموز بازارسازی هوشمند را به صورت کلید واژه بیان کنیم میتوانیم کلماتی همچون : تولیدات جدید و خدمات موفق ، حرکات ناگهانی در زمینه تولید و زنجیره کالا ، قابلیت تولید و افزایش آن و سادگی خط تولید ، استفاده از منابع در دسترس ، تمایز با توجه به تشخیص نیاز بازار هدف ، دوستی با محیط زیست ، احساس شادی در مشتریان ، کاهش هزینه های خرد و کلان ، عدم ایجاد سردرگمی در مشتریان ، استفاده درست از تکنولوژی و تشخیص رفتار مشتری میتوان اشاره کرد .
Smart market-making (upgraded version of Red and Blue Ocean)
Smart market-making is essentially a shift or change in our target market to a new place that has nothing to do with our work and we remind the customer of a new need. In market-making, the customer does not say I need, but you find that need in the customer or even change the market. For example, a new mineral water that looks like a dumbbell for weightlifting, we also use it, we mention these as market-making. There is another look, in the end, we have to expand the market and increase the customer and ultimately we have to increase profitability, we intend to change the need in market-making or upgrade the need and or find a new need, something that is now in the current world as marketing has fallen and in our country if someone says I am a marketer, he says come and sell my product, but in the new world marketing has a role in product design, it has a role in identifying needs, it discovers new needs, it discovers new markets and designs a new product, this is actually the same market-making,
market-making in the part of upgrading the target market needs to change a need that the customer was unaware of or a need that he needed but he did not know we remind him and market-making should remember that it is a part of marketing, market-making takes place for a specific subject and market-making is not responsive to all subjects but it takes place on the same one that exists according to the principle of Pareto, despite the fact that our product is special our service is special and maybe a small part of our products and services but most of our income and the most important income we create is actually market-making power to change the need power to detect a new need, and in fact, we can consider marketing synonymous with the theory of the blue ocean and market-making is exactly the red ocean with some differences that those differences change the need and find a new need and expand the market and this is that we only see that market like someone who is standing in the snow with white clothes and we only see him, not everyone can see him but in marketing everyone sees that target market and performs operations on it but in market-making only we are the ones who see it.
Dr. Abuzar Shahpari, President of the Association of Managers of Knowledge Centers and Elites of the country
The discussion of market-making is actually considered in marketing in a way in the strategy of the blue ocean and the main marketing is also when you read in its definition this is that you do market-making, that is, I go for a product that exists and sell it, this is the operation of sale or sale, this is not called marketing, marketing means creating a product or service in line with a need that you have identified from the customer, you level it up, marketing means selling a product, but market-making then means that we develop a product and now this novelty of service or product development or new market is determined based on customer needs, that is, you in the traditional state when you look at the market, there are some products and services that meet some needs but there is always a part of people’s needs that there is no product and service for it, it is important to find these, for example: now in any industry you when you come out of the scope of that industry you can have this market-making that they call near-sighted marketing, that is, if you have near-sighted marketing you cannot do market-making, near-sighted marketing means that I look for example I have yogurt or dairy I produce all of it focus on the quality of this focus on its taste and do not take my mind above it or that you in the example of Cirque du Soleil that hits you in the circus animals come to display now you go bring a new animal a new show of animal play and tools define and create you are making the attractiveness and quality and that beauty of your product more for the same audience the same market is Cirque du Soleil that hits the example in the book strategy of the blue ocean the example in Cirque du Soleil we said Cirque du Soleil if for example I bring new animals bring new tools these are not a new need still the same customer need that likes to see special animal shows and these are the ones that are being provided, a discussion of animal rights comes up other things come up that cause this market to fall a bit Cirque du Soleil comes what does it do it says I come to combine it with music and dance and these things and do a combined work with this work his customers are no longer just those who are looking for special animal shows or looking for a circus, those who want to come to the concert, those who want to come to have fun enter this circus, this range of need to product has increased if until now there were one million people who wanted to see animal shows now there are ten million people who want entertainment not just a circus, that is, it expands this range or that innovation that iPhone did on mobile phones, what was a mobile phone was a communication device that you could call with it text give SMS these were its definition the need for communication between people from a distance I come to solve it then they came and changed the concept no now I also add iPad to it for example you also wanted to listen to music this is not just a communication device you can also listen to music with it you can also play with it a spread happened now the next generation internet mobile was connected that use went further the range of application has increased the new need or its example in the complex Cyrus we have shopping complexes used to be like this that people who wanted to buy came now they said why only people who want to buy come people who want to have fun come now those who come to have fun also buy now what do I do people who have fun come I have to come for example add cinema or add a children’s playground we expand the market range this is market-making that which has fallen as marketing they limit marketing to this that there is a product it is supposed to sell new marketing texts do not define this they say marketing has a role in product design it discovers a new need it discovers new markets for it designs a product and service and then sells it, that is, creating a product is also part of marketing, we call market-making that more precise concept of marketing market-making that you are now pursuing
صناعه السوق الذکیه (النسخه المطوره من المحیط الأحمر و الأزرق)
صناعه السوق الذکیه هی فی الأساس تحول أو تغییر فی سوقنا المستهدف إلى مکان جدید لیس له علاقه بعملنا ونذکر العمیل بحاجه جدیده. فی صناعه السوق، لا یقول العمیل “أحتاج”، ولکنک تجد تلک الحاجه فی العمیل أو حتى تغیر السوق. على سبیل المثال، میاه معدنیه جدیده تبدو مثل الدمبل لرفع الأثقال، نحن نستخدمها أیضًا، نذکر هذه کصناعه للسوق. هناک نظره أخرى، فی النهایه، علینا توسیع السوق وزیاده العملاء وفی النهایه علینا زیاده الربحیه، نعتزم تغییر الحاجه فی صناعه السوق أو ترقیه الحاجه أو العثور على حاجه جدیده، شیء موجود الآن فی العالم الحالی حیث سقط التسویق وفی بلدنا إذا قال شخص ما أنا مسوق، یقول تعال وبیع منتجی، ولکن فی العالم الجدید یلعب التسویق دورًا فی تصمیم المنتج، له دور فی تحدید الاحتیاجات، یکتشف احتیاجات جدیده، یکتشف أسواقًا جدیده ویصمم منتجًا جدیدًا، هذا فی الواقع هو نفس صناعه السوق، صناعه السوق فی جزء من ترقیه احتیاجات السوق المستهدفه لتغییر حاجه کان العمیل غیر مدرک لها أو حاجه کان یحتاجها ولکنه لم یکن یعرفها نذکره بها ویجب أن تتذکر صناعه السوق أنها جزء من التسویق، صناعه السوق تحدث لموضوع محدد وصناعه السوق لیست مستجیبه لجمیع المواضیع ولکنها تحدث على نفس الموضوع الموجود وفقًا لمبدأ باریتو، على الرغم من أن منتجنا خاص خدمتنا خاصه وربما جزء صغیر من منتجاتنا وخدماتنا ولکن معظم دخلنا وأهم دخل نخلقه هو فی الواقع قوه صناعه السوق لتغییر الحاجه قوه اکتشاف حاجه جدیده، وفی الواقع یمکننا اعتبار التسویق مرادفًا لنظریه المحیط الأزرق وصناعه السوق هی بالضبط المحیط الأحمر مع بعض الاختلافات التی تغیر الحاجه وتجد حاجه جدیده وتوسع السوق وهذا هو أننا نرى فقط ذلک السوق مثل شخص یقف فی الثلج بملابس بیضاء ونراه فقط، لیس الجمیع یمکنهم رؤیته ولکن فی التسویق الجمیع یرون ذلک السوق المستهدف ویقومون بعملیات علیه ولکن فی صناعه السوق نحن فقط الذین نراه.
یعتبر النقاش حول صناعه السوق فی الواقع جزءًا من التسویق بطریقه ما فی استراتیجیه المحیط الأزرق، والتسویق الرئیسی أیضًا عندما تقرأ فی تعریفه هو أنک تقوم بصناعه السوق، أی أننی أذهب لمنتج موجود وأبیعه، هذه هی عملیه البیع أو البیع، هذا لا یسمى تسویقًا، التسویق یعنی إنشاء منتج أو خدمه تتماشى مع حاجه حددتها من العمیل، تقوم بترقیتها، التسویق یعنی بیع منتج، ولکن صناعه السوق تعنی أننا نطور منتجًا والآن یتم تحدید هذا الجده فی تطویر الخدمه أو المنتج أو السوق الجدید بناءً على احتیاجات العملاء، أی أنک فی الحاله التقلیدیه عندما تنظر إلى السوق، هناک بعض المنتجات والخدمات التی تلبی بعض الاحتیاجات ولکن هناک دائمًا جزء من احتیاجات الناس لا یوجد له منتج أو خدمه، من المهم العثور على هذه، على سبیل المثال: الآن فی أی صناعه عندما تخرج من نطاق تلک الصناعه یمکنک أن تکون لدیک هذه الصناعه السوقیه التی یسمونها التسویق قصیر النظر، أی إذا کان لدیک تسویق قصیر النظر لا یمکنک القیام بصناعه السوق، التسویق قصیر النظر یعنی أننی أنظر على سبیل المثال لدی زبادی أو منتجات ألبان أنتجها جمیعًا أرکز على جودتها أرکز على طعمها ولا أفکر فی ما هو أبعد من ذلک أو أنک فی مثال سیرک دو سولیه الذی یضربک فی الحیوانات فی السیرک تأتی لعرض الآن تذهب وتجلب حیوانًا جدیدًا عرضًا جدیدًا للعب الحیوانات والأدوات تحدد وتخلق أنت تجعل جاذبیه وجوده وجمال منتجک أکثر لنفس الجمهور نفس السوق هو سیرک دو سولیه الذی یضرب المثال فی کتاب استراتیجیه المحیط الأزرق المثال فی سیرک دو سولیه قلنا سیرک دو سولیه إذا على سبیل المثال أحضر حیوانات جدیده أحضر أدوات جدیده هذه لیست حاجه جدیده لا تزال نفس حاجه العمیل الذی یحب رؤیه عروض الحیوانات الخاصه وهذه هی التی یتم توفیرها، یأتی نقاش حقوق الحیوان أشیاء أخرى تظهر تسبب فی تراجع هذا السوق قلیلاً سیرک دو سولیه یأتی ماذا یفعل یقول أنا آتی لأدمجها مع الموسیقى والرقص وهذه الأشیاء وأقوم بعمل مشترک مع هذا العمل زبائنه لم یعودوا فقط أولئک الذین یبحثون عن عروض الحیوانات الخاصه أو یبحثون عن سیرک، أولئک الذین یریدون القدوم إلى الحفله الموسیقیه.
أولئک الذین یریدون القدوم للاستمتاع یدخلون هذا السیرک، هذا النطاق من الحاجه إلى المنتج قد زاد، إذا کان هناک حتى الآن ملیون شخص یریدون رؤیه عروض الحیوانات، الآن هناک عشره ملایین شخص یریدون الترفیه ولیس فقط السیرک، أی أنه یوسع هذا النطاق أو تلک الابتکار الذی قامت به iPhone على الهواتف المحموله، ما کان الهاتف المحمول هو جهاز اتصال یمکنک الاتصال به وإرسال الرسائل النصیه، هذه کانت تعریفاته، الحاجه إلى التواصل بین الناس من مسافه بعیده، أتیت لحلها، ثم جاءوا وغیروا المفهوم، لا، الآن أضیف أیضًا iPad إلیه، على سبیل المثال، کنت ترید أیضًا الاستماع إلى الموسیقى، هذا لیس مجرد جهاز اتصال، یمکنک أیضًا الاستماع إلى الموسیقى به، یمکنک أیضًا اللعب به، حدث انتشار، الآن الجیل التالی من الإنترنت المحمول کان متصلاً، زاد نطاق الاستخدام، الحاجه الجدیده أو مثالها فی مجمع سیروس، لدینا مجمعات تسوق کانت هکذا، الناس الذین یریدون الشراء یأتون، الآن قالوا لماذا فقط الناس الذین یریدون الشراء یأتون، الناس الذین یریدون الاستمتاع یأتون، الآن أولئک الذین یأتون للاستمتاع أیضًا یشترون، الآن ماذا أفعل، الناس الذین یستمتعون یأتون، یجب أن أضیف على سبیل المثال سینما أو ملعب للأطفال، نوسع نطاق السوق، هذه هی صناعه السوق التی سقطت کتسویق، یحدون التسویق إلى هذا، أن هناک منتج من المفترض أن یباع، النصوص التسویقیه الجدیده لا تعرف هذا، یقولون أن التسویق له دور فی تصمیم المنتج، یکتشف حاجه جدیده، یکتشف أسواقًا جدیده، یصمم منتجًا وخدمه ثم یبیعها، أی أن إنشاء منتج هو أیضًا جزء من التسویق، نحن نسمی صناعه السوق هذا المفهوم الأکثر دقه للتسویق، صناعه السوق التی تتابعها الآن هی أن حاجه جدیده یتم اکتشافها، سوق جدید یتم تحدیده.
حفل تخرج دوره الدکتوراه فی جامعه العداله
مشخصات پرسنلی
نام و نام خانوادگی امیر صفری
سال و محل تولد: ۱۳۴۷ تهران
وضعیت تأهل متاهل و دارای سه فرزند
میزان تحصیلات
دکتری تخصصی مدیریت راهبردی بازرگانی (ph.D) دانشگاه عدالت (۱۳۹۷)
کارشناس ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی دانشگاه امیر کبیر (۱۳۹۰)
کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی (۱۳۷۵) عضو هیات علمی افتخاری مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران
مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه عدالت و مدرس دانشگاه سراسری قم
دانش آموخته post DBA موسسه آموزش عالی آزاد TBS تهران (۱۳۹۸)
سوابق مدیریتی و شغلی
مدیریت هماهنگی معاونت صمت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخاباتی مردمی همیاران کار و کرامت شهید آیت الله رئیسی
معاون راهبردی و اجرایی انجمن مدیران مراکز دانش بنیان و نخبگان کشور
ریاست هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سپهر جم وابسته به بانک صادرات ایران
نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سپهر جم وابسته به بانک صادرات ایران
عضو انجمن اقتصاددانان ایران
عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
قائم مقام و ریاست هیأت علمی موسسه آموزش عالی آزاد فرهنگ تفاهم زیر نظر وزارت علوم و ارتباطات
رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی بانک صادرات ایران
مدیر کل روابط عمومی بانک صادرات ایران ۶ سال متمادی
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های بانکهای سراسر کشور ۶ سال
مدرس اداره کل آموزش بانک صادرات ایران
عضو هیات رئیه روابط عمومی شهر تهران
عضو شورای عالی برنامه ریزی عالی بانک
عضو کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی
عضو شورای عالی و ریاست دپارتمان بازارسازی هوشمند و فناوری اطلاعات مجمع جهانی سادات
نفر اول آزمون کارکنان جدید استخدام سال ۶۹
نفر اول آزمون مشاغل مدیریتی استان تهران سال ۸۵
رییس کمیته حسابرسی شرکت سرمایه گذاری سپهر جم وابسته به بانک صادرات ایران
مسئول کمیته مبارزه با پولشویی شرکت سرمایه گذاری سپهر جم وابسته به بانک صادرات ایران
معاون اداره کل روابط عمومی بانک صادرات ایران
عضو کارگروه کمیته های مختلف مانند مدیریت ریسک بانک پژوهش و نوآوری بانک مدیریت نقدینگی بانک (ALCO)، رئیس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی کمیته بحران بانک سرپرستی و مشارکت در تدوین برنامه راهبردی بانک و عضویت در کمیته راهبری برنامه ریزی
استاد عزت اله انتظامی مظهر قدرت بازیگری در سینما.تئاتروتلوزیون
استراتژیک
مسئول برپایی ۷۴ پروژه راهبردی بهره وری و خدمات نوین و ارتقاء خدمات بانکی
عضو شورای سیاست گذاری فصلنامه تخصصی بانک هفته نامه سپهر
مسئول پروژه نمایشگاه کتاب در مصلی بزرگ تهران از سال ۸۷ لغایت ۹۳
طراح و مدیر پروژه شعب مجازی بانک
عضو ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان
پژوهشها و مقالات علمی و تألیف و ترجمه
تدوین کتاب بکارگیری الگوریتم های هوش مصنوعی در پیش بینی فرایندهای اقتصادی
ترجمه کتاب بازاریابی مشارکتی ۲۰۱۹
ترجمه کتاب ۴ استراتژی برند شخصی و بازارسازی ۲۰۲۱
ترجمه کتاب بازاریابی ۳۶۰ درجه دیجیتال و نقش آن در توسعه کسب و کار ۲۰۲۱
تألیف الگوریتم هوش مصنوعی و نقش آن در اقتصاد ۲۰۱۶
مقاله 8Cاعتباری و راهکارهای نوین وصول مطالبات معوق بانکها در ایران
مقاله نقش مشتری مداری و بازاریابی در بانکداری نوین ایران منتخب دومین کنفرانس بین المللی بازاریابی
مقاله معماری سرویس گرا مزیت افضل رقابت در سامانه های یکپارچه بانکی منتخب دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت
مقاله شناسایی چرخهای تجاری در اقتصاد ایران
مشتری مداری و بازاریابی کلید حل مشکلات اقتصاد نوین ایران
مشتری مداری و بازاریابی کلید رونق در اقتصاد نوین ایران
ضرورت حفظ مشتریان بزرگ
زبان مشترک بانکها چک پول واحد
گنجینه نهان سازمانها
مقالات مشتری مداری و بازاریابی به زبان انگلیسی
انتکار اقتصادی در اقتصاد نوین ایران
تبلور جهاد اقتصادی در نظام بانکی
رضایت مشتری، رمز بقا در بازار رقابتی
مشتری مداری و بانکداری رابطه مند
بازاریابی رابطه مند و اهمیت آن در بانکداری
فرهنگ سازمانی توسعه
همت مضاعف کار مضاعف در بانکداری نوین ایران
لوح پذیرش مقاله به عنوان نقش مشتری مداری و بازاریابی در بانکداری نوین
جهانی شدن و انقراض بانکداری سنتی
زوایای مهندسی اطلاع رسانی از بانکداری نوین
شناخت و عارضه یابی حوزه منابع انسانی
مدیریت هزینه
بازاریابی عصبی شاه کلید بازاریابی نوین در صنعت بانکداری ایران
گسترش تامین انرژی تجدید پذیر در ایران بررسی بر مواقع اهداف و اقدامات انجام شده
نورومارکتینگ
ارتباط بین مهارت های ارتباطی
اقتصاد فرهنگی فرهنگ اقتصادی
تحقق اقتصاد مقاومتی افق روشن چشم انداز
سوابق تدریس
مدرس دروس
منابع انسانی پیشرفته
مدیریت استراتژیک پیشرفته
رفتار مصرف کننده
اخلاق کسب و کار
تصمیم گیری ویژه مدیران
مدیریت منابع انسانی و رهبری در عمل
بازارسازی هوشمند
آینده پژوهی
مذاکرات تجاری
فنون سخنوری
مدیریت ارتباط با مشتری CRM و ECRM
مدیریت شعب مخصوص رؤسای شعب و سرپرستان مناطق
آموزش بانکداری ۱ و ۲
مشتری مداری
دکتر حسین امامی پدر علم نوین روابطعمومی پیشرفته و سواد رسانهای
مقالات انگلیسی و بین المللی ISI و SCOPUS
-Development of Credit Validation Model in Banking System based on an Approach towards Resistive economy (Case study: Bank Saderat Iran)
-Customer Relationship Management: The Concept
-A Brand For A Company Is Like A Reputation For A Person. You Earn Reputation By Trying To Do Hard. Things Well
-The Effects Of Market Orientation On The Service Quality Of Private Banking Industry
تقدیر نامه
- نشان ملی نبوغ و مدیریت ایرانی در توسعه صنعت بانکداری بهمن ۹۶ از هشتمین جلسه سران آتیک (ITEC)
- تقدیر نامه از معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی
- لوح سپاس ریاست دانشگاه امیر کبیر جشنواره خوارزمی
- تقدیر نامه از معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب
- تقدیر نامه از وزارت اقتصاد و دارایی طی ۶ سال متمادی ۹۰ تا ۹۵
- گواهی نامه تعهد به سرآمدی
- لوح سپاس مدیر تعالی گر ارتباطی
- برگزیده اجلاس سران و مدیران اقتصادی و صنعت تجارت ایران برگزیده نشان روابط عمومی برتر
- برگزیده روابط عمومی برتر بانکهای کشور سالهای ۸۹ – ۹۰ – ۹۱-۹۲-۹۳-۹۴
- تقدیر نامه از معاونت آستانه و مستغلات حضرت امام (ره)
- تقدیر نامه از دانشگاه امام صادق (ع)
- تقدیر نامه از شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران
- تقدیر نامه از کانون بازنشستگان بانک
- تقدیر نامه از شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (سما)
- دریافت لوح تقدیر بابت بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان، تکریم ارباب رجوع
- تقدیر نامه از وزارت امور اقتصادی و دارایی
- تقدیر نامه از مدیریت امور توسعه سرمایه های انسانی
- تقدیر نامه از دانشگاه جامع پیام نور استان کردستان
- تقدیر نامه از معاون رئیس جمهور در امور اجرایی و سرپرست نهاد
- برترین مدیریت روابط عمومی در حوزه ارتباط با مشتریان در سطح ملی
- تقدیر نامه از چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی
- لوح تقدیر نایب رییس اجلاس اکوایت (ECOIT)
پایان دوره post dba گرایش مدیریت بازارسازی هوشمند موسسه آموزش عالی علوم و فنون تهران
Personal Information
- Name: Amir Safari
- Year and Place of Birth: ۱۹۵۸, Tehran
- Marital Status: Married with three children
Education
- Ph.D. in Strategic Business Management from Adalat University (2018)
- Master’s in Socio-Economic Systems Engineering from Amirkabir University of Technology (2011)
- Bachelor’s in Business Management from Islamic Azad University (1996)
- Honorary Faculty Member at the Iranian Center for Management Research and Education
- Lecturer and Faculty Member at Adalat University and Lecturer at the University of Qom
- Post-DBA Graduate from TBS Higher Education Institute, Tehran (2019)
Managerial and Professional Experience
- Coordination Manager of the Ministry of Industry, Mine, and Trade in the 13th Presidential Election Campaign at the People’s Campaign Headquarters for Work and Dignity, Martyr Ayatollah Raisi
- Strategic and Executive Deputy of the Association of Managers of Knowledge-Based Centers and National Elites
- Chairman of the Board of Directors of Sepehr Jam Investment Company affiliated with Bank Saderat Iran
- Vice Chairman of the Board of Directors of Sepehr Jam Investment Company affiliated with Bank Saderat Iran
- Member of the Iranian Economists Association
- Member of the Iranian Scientific Marketing Association
- Deputy and Head of the Faculty of the Higher Education Institute of Farhang Tafahom under the Ministry of Science and Communications
- Chairman of the Board of Directors of Bank Saderat Iran Airlines
- Director General of Public Relations at Bank Saderat Iran for 6 consecutive years
- Secretary of the Coordination Council of Public Relations of Banks across the country for 6 years
- Instructor at the General Directorate of Training at Bank Saderat Iran
- Member of the Public Relations Board of Tehran City
- Member of the Supreme Planning Council of the Bank
- Member of the Strategic Working Group of Economic Jihad
- Member of the Supreme Council and Head of the Smart Market-Making and Information Technology Department of the World Sadaat Assembly
- Top scorer in the new employee recruitment exam in 1990
- First place in the managerial jobs exam in Tehran Province in 2006
- Head of the Audit Committee of Sepehr Jam Investment Company affiliated with Bank Saderat Iran
- Head of the Anti-Money Laundering Committee of Sepehr Jam Investment Company affiliated with Bank Saderat Iran
- Deputy Director General of Public Relations at Bank Saderat Iran
- Member of various committees such as Bank Risk Management, Bank Research and Innovation, Bank Liquidity Management (ALCO), Head of the Communications and Information Committee of the Bank Crisis Committee, and participation in drafting the Bank’s strategic plan and membership in the Strategic Planning Steering Committee
- Responsible for establishing 74 strategic productivity and new services projects and improving banking services
- Member of the Policy Council of the specialized quarterly journal of the Bank and the Sepehr weekly magazine
- Responsible for the Book Fair project at the Grand Mosalla of Tehran from 2008 to 2014
- Designer and project manager of the Bank’s virtual branches
- Member of the Headquarters for the Protection of Public Security and Citizens’ Rights
Professor Seyed Kazem Behbahani is a cultural-artistic figure
Research and Scientific Articles, Authorship, and Translation
- Author of the book “Application of Artificial Intelligence Algorithms in Predicting Economic Processes”
- Translator of the book “Collaborative Marketing” (۲۰۱۹)
- Translator of the book “۴ Strategies for Personal Branding and Market-Making” (۲۰۲۱)
- Translator of the book “۳۶۰-Degree Digital Marketing and Its Role in Business Development” (۲۰۲۱)
- Author of the book “Artificial Intelligence Algorithms and Their Role in the Economy” (۲۰۱۶)
- Article on “۸C Credit and Modern Solutions for Collecting Overdue Bank Claims in Iran”
- Article on “The Role of Customer Orientation and Marketing in Modern Banking in Iran,” selected for the Second International Marketing Conference
- Article on “Service-Oriented Architecture as a Superior Competitive Advantage in Integrated Banking Systems,” selected for the Second Electronic Banking and Payment Systems Conference
- Article on “Identifying Business Cycles in the Iranian Economy”
- “Customer Orientation and Marketing: The Key to Solving the Problems of Modern Economy in Iran”
- Customer Orientation and Marketing: The Key to Prosperity in Modern Economy of Iran
- The Necessity of Retaining Major Customers
- The Common Language of Banks: Unified Cheque
- The Hidden Treasure of Organizations
- Customer Orientation and Marketing Articles in English
- Economic Innovation in Modern Economy of Iran
- The Manifestation of Economic Jihad in the Banking System
- Customer Satisfaction: The Key to Survival in a Competitive Market
- Customer Orientation and Relationship Banking
- Relationship Marketing and Its Importance in Banking
- Organizational Culture Development
- Double Effort, Double Work in Modern Banking of Iran
- Article Acceptance Plaque for “The Role of Customer Orientation and Marketing in Modern Banking”
- Globalization and the Extinction of Traditional Banking
- Aspects of Information Engineering in Modern Banking
- Understanding and Diagnosing Human Resources Domain
- Cost Management
- Neuromarketing: The Master Key of Modern Marketing in Iran’s Banking Industry
- Expansion of Renewable Energy Supply in Iran: Review of Goals and Actions Taken
- Neuromarketing
- The Relationship Between Communication Skills
- Cultural Economy, Economic Culture
- Realization of Resistance Economy: A Bright Horizon Perspective
Dr. Ali Daei, world football elite, legend of will and success
Teaching Experience
- Advanced Human Resources
- Advanced Strategic Management
- Consumer Behavior
- Business Ethics
- Decision Making for Managers
- Human Resources Management and Leadership in Practice
- Smart Market-Making
- Future Studies
- Business Negotiations
- Rhetoric Techniques
- Customer Relationship Management (CRM) and Electronic CRM (ECRM)
- Branch Management for Branch Managers and Regional Supervisors
- Banking Training 1 and 2
- Customer Orientation
English and International ISI and SCOPUS Articles
- Development of Credit Validation Model in Banking System based on an Approach towards Resistive Economy (Case study: Bank Saderat Iran)
- Customer Relationship Management: The Concept
- A Brand For A Company Is Like A Reputation For A Person. You Earn Reputation By Trying To Do Hard Things Well
- The Effects Of Market Orientation On The Service Quality Of Private Banking Industry
Certificates of Appreciation
- National Medal of Ingenuity and Iranian Management in the Development of the Banking Industry, February 2018, from the 8th ITEC Summit
- Certificate of Appreciation from the Executive Deputy of the Islamic Consultative Assembly
- Plaque of Appreciation from the President of Amirkabir University, Khwarizmi Festival
- Certificate of Appreciation from the Deputy of the Ministry of Culture and Islamic Guidance and the President of the Book Fair
- Certificate of Appreciation from the Ministry of Economic Affairs and Finance for 6 consecutive years (2011-2016)
- Certificate of Commitment to Excellence
- Plaque of Appreciation for Excellence in Communication Management
- Selected at the Summit of Economic and Trade Industry Leaders of Iran, awarded the Best Public Relations Badge
- Selected as the Best Public Relations of Banks in the country for the years 2010-2015
- Certificate of Appreciation from the Deputy of the Imam Khomeini Shrine and Real Estate
- Certificate of Appreciation from Imam Sadiq University
- Certificate of Appreciation from the Cooperative Company of Publishers and Booksellers of Tehran
- Certificate of Appreciation from the Bank Retirees Association
- Certificate of Appreciation from the National Investment Company of Iran (SAMA)
- Plaque of Appreciation for the Highest Level of Customer Satisfaction and Respect for Clients
- Certificate of Appreciation from the Ministry of Economic Affairs and Finance
- Certificate of Appreciation from the Human Capital Development Management
- Certificate of Appreciation from Payame Noor University of Kurdistan Province
- Certificate of Appreciation from the Vice President for Executive Affairs and Head of the Institution
- Best Public Relations Management in Customer Relations at the National Level
- Certificate of Appreciation from the 4th International Conference on Banking Services Marketing
- Plaque of Appreciation from the Vice President of the ECOIT Summit
Sure, here’s the translation to Arabic:
Zand Vakili brothers are a manifestation of artistry, politeness and ethics
المعلومات الشخصیه
- الاسم: أمیر صفری
- سنه ومکان المیلاد: ۱۹۶۸، طهران
- الحاله الاجتماعیه: متزوج ولدیه ثلاثه أطفال
التعلیم
- دکتوراه فی إداره الأعمال الاستراتیجیه من جامعه العداله (۲۰۱۸)
- ماجستیر فی هندسه النظم الاقتصادیه والاجتماعیه من جامعه أمیر کبیر للتکنولوجیا (۲۰۱۱)
- بکالوریوس فی إداره الأعمال من الجامعه الإسلامیه الحره (۱۹۹۶)
- عضو هیئه تدریس فخری فی مرکز البحوث والتعلیم الإداری الإیرانی
- محاضر وعضو هیئه تدریس فی جامعه العداله ومحاضر فی جامعه قم
- خریج برنامج ما بعد الدکتوراه فی معهد التعلیم العالی الحر TBS، طهران (۲۰۱۹)
الخبرات الإداریه والمهنیه
- مدیر التنسیق فی وزاره الصناعه والتعدین والتجاره فی حمله الانتخابات الرئاسیه الثالثه عشره فی مقر حمله العمل والکرامه الشعبیه، الشهید آیه الله رئیسی
- نائب استراتیجی وتنفیذی لجمعیه مدیری المراکز المعرفیه والنخب الوطنیه
- رئیس مجلس إداره شرکه استثمار سبه جم التابعه لبنک صادرات إیران
- نائب رئیس مجلس إداره شرکه استثمار سبه جم التابعه لبنک صادرات إیران
- عضو جمعیه الاقتصادیین الإیرانیین
- عضو جمعیه التسویق العلمی الإیرانی
- نائب ورئیس هیئه التدریس فی معهد التعلیم العالی الحر ثقافه التفاهم تحت إشراف وزاره العلوم والاتصالات
- رئیس مجلس إداره شرکه طیران بنک صادرات إیران
- المدیر العام للعلاقات العامه فی بنک صادرات إیران لمده ۶ سنوات متتالیه
- أمین مجلس تنسیق العلاقات العامه للبنوک فی جمیع أنحاء البلاد لمده ۶ سنوات
- مدرب فی المدیریه العامه للتدریب فی بنک صادرات إیران
- عضو مجلس العلاقات العامه لمدینه طهران
- عضو المجلس الأعلى للتخطیط فی البنک
- عضو فریق العمل الاستراتیجی للجهاد الاقتصادی
- عضو المجلس الأعلى ورئیس قسم صناعه السوق الذکیه وتکنولوجیا المعلومات فی مجمع السادات العالمی
- الأول فی امتحان توظیف الموظفین الجدد فی عام ۱۹۹۰
- الأول فی امتحان الوظائف الإداریه فی محافظه طهران فی عام ۲۰۰۶
- رئیس لجنه التدقیق فی شرکه استثمار سبه جم التابعه لبنک صادرات إیران
یعیش روح الله داداشی، أقوى رجل فی إیران والعالم
- رئیس لجنه مکافحه غسیل الأموال فی شرکه استثمار سبه جم التابعه لبنک صادرات إیران
- نائب المدیر العام للعلاقات العامه فی بنک صادرات إیران
- عضو فی لجان مختلفه مثل إداره مخاطر البنک، البحوث والابتکار فی البنک، إداره السیوله فی البنک (ALCO)، رئیس لجنه الاتصالات والمعلومات فی لجنه أزمه البنک، والمشارکه فی صیاغه الخطه الاستراتیجیه للبنک وعضویه فی لجنه التوجیه للتخطیط الاستراتیجی
- مسؤول عن إنشاء ۷۴ مشروعًا استراتیجیًا للإنتاجیه والخدمات الجدیده وتحسین الخدمات المصرفیه
- عضو فی مجلس السیاسات للمجله الفصلیه المتخصصه للبنک ومجله سبه الأسبوعیه
- مسؤول عن مشروع معرض الکتاب فی مصلى طهران الکبیر من ۲۰۰۸ إلى ۲۰۱۴
- مصمم ومدیر مشروع الفروع الافتراضیه للبنک
- عضو فی مقر حمایه الأمن العام وحقوق المواطنین
البحوث والمقالات العلمیه، التألیف والترجمه
- مؤلف کتاب “تطبیق خوارزمیات الذکاء الاصطناعی فی التنبؤ بالعملیات الاقتصادیه”
- مترجم کتاب “التسویق التعاونی” (۲۰۱۹)
- مترجم کتاب “۴ استراتیجیات للعلامه التجاریه الشخصیه وصناعه السوق” (۲۰۲۱)
- مترجم کتاب “التسویق الرقمی بزاویه ۳۶۰ درجه ودوره فی تطویر الأعمال” (۲۰۲۱)
- مؤلف کتاب “خوارزمیات الذکاء الاصطناعی ودورها فی الاقتصاد” (۲۰۱۶)
- مقال عن “الائتمان ۸C والحلول الحدیثه لتحصیل مطالبات البنوک المتأخره فی إیران”
- مقال عن “دور توجیه العملاء والتسویق فی البنوک الحدیثه فی إیران”، تم اختیاره للمؤتمر الدولی الثانی للتسویق
- مقال عن “الهندسه المعماریه الموجهه نحو الخدمه کمیزه تنافسیه فائقه فی الأنظمه المصرفیه المتکامله”، تم اختیاره للمؤتمر الثانی للبنوک الإلکترونیه وأنظمه الدفع
- مقال عن “تحدید دورات الأعمال فی الاقتصاد الإیرانی”
- “توجیه العملاء والتسویق: المفتاح لحل مشاکل الاقتصاد الحدیث فی إیران”
- توجیه العملاء والتسویق: المفتاح لازدهار الاقتصاد الحدیث فی إیران
- ضروره الاحتفاظ بالعملاء الرئیسیین
- اللغه المشترکه للبنوک: الشیک الموحد
- الکنز الخفی للمنظمات
- مقالات توجیه العملاء والتسویق باللغه الإنجلیزیه
- الابتکار الاقتصادی فی الاقتصاد الحدیث فی إیران
- تجلی الجهاد الاقتصادی فی النظام المصرفی
- رضا العملاء: مفتاح البقاء فی سوق تنافسیه
- توجیه العملاء والمصرفیه القائمه على العلاقات
- التسویق بالعلاقات وأهمیته فی المصرفیه
- تطویر الثقافه التنظیمیه
- مضاعفه الجهد، مضاعفه العمل فی المصرفیه الحدیثه فی إیران
- لوحه قبول المقاله لدور توجیه العملاء والتسویق فی المصرفیه الحدیثه
- العولمه وانقراض المصرفیه التقلیدیه
- جوانب هندسه المعلومات فی المصرفیه الحدیثه
- فهم وتشخیص مجال الموارد البشریه
- إداره التکالیف
- التسویق العصبی: المفتاح الرئیسی للتسویق الحدیث فی صناعه المصرفیه فی إیران
- توسیع إمدادات الطاقه المتجدده فی إیران: مراجعه الأهداف والإجراءات المتخذه
- التسویق العصبی
- العلاقه بین مهارات الاتصال
- الاقتصاد الثقافی، الثقافه الاقتصادیه
- تحقیق اقتصاد المقاومه: منظور أفق مشرق
الخبرات التدریسیه
- الموارد البشریه المتقدمه
- الإداره الاستراتیجیه المتقدمه
- سلوک المستهلک
- أخلاقیات الأعمال
- اتخاذ القرار للمدیرین
- إداره الموارد البشریه والقیاده فی الممارسه
- صناعه السوق الذکیه
- دراسات المستقبل
- المفاوضات التجاریه
- تقنیات الخطابه
- إداره علاقات العملاء (CRM) وCRM الإلکترونی (ECRM)
- إداره الفروع لرؤساء الفروع والمشرفین الإقلیمیین
- تدریب المصرفیه ۱ و۲
- توجیه العملاء
المقالات الإنجلیزیه والدولیه ISI وSCOPUS
- تطویر نموذج التحقق من الائتمان فی النظام المصرفی بناءً على نهج نحو اقتصاد المقاومه (دراسه حاله: بنک صادرات إیران)
- إداره علاقات العملاء: المفهوم
- العلامه التجاریه للشرکه مثل السمعه للشخص. تکسب السمعه بمحاوله القیام بالأشیاء الصعبه بشکل جید
- تأثیرات توجه السوق على جوده الخدمه فی صناعه المصرفیه الخاصه
شهادات التقدیر
- وسام الإبداع والإداره الإیرانیه فی تطویر صناعه المصرفیه، فبرایر ۲۰۱۸، من القمه الثامنه لـ ITEC
- شهاده تقدیر من نائب التنفیذی لمجلس الشورى الإسلامی
- لوحه تقدیر من رئیس جامعه أمیر کبیر، مهرجان خوارزمی
- شهاده تقدیر من نائب وزاره الثقافه والإرشاد الإسلامی ورئیس معرض الکتاب
- شهاده تقدیر من وزاره الشؤون الاقتصادیه والمالیه لمده ۶ سنوات متتالیه (۲۰۱۱-۲۰۱۶)
- شهاده الالتزام بالتمیز
- لوحه تقدیر للتمیز فی إداره الاتصالات
- مختار فی قمه قاده الصناعه الاقتصادیه والتجاریه فی إیران، وحصل على شاره العلاقات العامه الأفضل
- مختار کأفضل علاقات عامه للبنوک فی البلاد للسنوات ۲۰۱۰-۲۰۱۵
- شهاده تقدیر من نائب مرقد الإمام الخمینی والعقارات
- شهاده تقدیر من جامعه الإمام الصادق
- شهاده تقدیر من شرکه تعاونیه الناشرین وبائعی الکتب فی طهران
- شهاده تقدیر من جمعیه متقاعدی البنک
- شهاده تقدیر من الشرکه الوطنیه للاستثمار فی إیران (سما)
- لوحه تقدیر لأعلى مستوى من رضا العملاء واحترام العملاء
- شهاده تقدیر من وزاره الشؤون الاقتصادیه والمالیه
- شهاده تقدیر من إداره تطویر رأس المال البشری
- شهاده تقدیر من جامعه بیام نور فی محافظه کردستان
- شهاده تقدیر من نائب الرئیس للشؤون التنفیذیه ورئیس المؤسسه
- أفضل إداره علاقات عامه فی مجال العلاقات مع العملاء على المستوى الوطنی
- شهاده تقدیر من المؤتمر الدولی الرابع لتسویق الخدمات المصرفیه
- لوحه تقدیر من نائب رئیس قمه ECOIT