معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:
کسریهای نظام آموزشی باید توسط انجمنهای علمی شناسایی و برطرف شود
اصفهان-معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: آموزشهای رسمی ما کفاف آموزش مهارت و اشتغالیابی را ندارد بنابراین کسریهای نظام آموزشی باید توسط انجمنهای علمی شناسایی و برطرف شود. به گزارش نقش جهان نیوز به نقل از مهر، سجاد محمدعلی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین رویداد هماندیشی فناورانه دبیران اتحادیهها و […]
اصفهان-معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: آموزشهای رسمی ما کفاف آموزش مهارت و اشتغالیابی را ندارد بنابراین کسریهای نظام آموزشی باید توسط انجمنهای علمی شناسایی و برطرف شود.
به گزارش نقش جهان نیوز به نقل از مهر، سجاد محمدعلی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین رویداد هماندیشی فناورانه دبیران اتحادیهها و انجمنهای علمی دانشجویی کشور در این شهرک اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری رویداد، بررسی چگونگی استفاده از ظرفیتهای موجود برای اقدامات فناورانه در دانشگاهها توسط انجمنهای علمی است. طی ۴ ماه اخیر یکی از دغدغههای ما این بوده که برخی ظرفیتهایی موجود در حوزه فناوری کشور را به پلهای برای انجمنهای علمی تبدیل کنیم تا بتوانند از آن در مسیر اهداف خود و فناورتر کردن فضاهای دانشگاهی اطرافشان استفاده کنند.
وی افزود: اقدامات این انجمنها مکمل نظام آموزشی و تربیتی ما در دانشگاهها است. موفقیت پس از فارغالتحصیلی نیاز به مهارتهای بسیاری دارد که ممکن است بسیاری از آنها در چارچوب درسی دانشجویان نباشد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهارتهایی مانند حل مسئله و حرکت در مسیر شغلی با استفاده از کارآفرینی از جمله این مهارتها است اما چنین نیازهایی در نظام آموزشی ما به دانشجویان آموزش داده نمیشود و آموزشهای رسمی ما کفاف آنها را نمیدهد. بنابراین کسریهای نظام آموزشی باید توسط انجمنهای علمی شناسایی و برطرف شود.
محمدعلی نژاد ادامه داد: به همین دلیل لازم است ۵۴ پارک علمی و فناوری و ۱۲ هزار واحد فناور که ۱۲۰ هزار نفر اشتغال فناورانه ایجاد کردهاند، دربهای خود را برای استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان دانشگاهها بازتر کنند. تلاش ما این است که چنین ظرفیتهایی را در اختیار دانشجویان و انجمنهای علمی دانشجویی قرار دهند و از آن در مسیر یاد شده بهرهمند شوند. از سوی دیگر تلاش میشود از برخی رویدادهای خاص دانشجویان که فضای فناورانه داشته باشد با هدف تقویت این نوع نگاه حمایت شود. رویدادهایی که به تربیت نیروی متخصص مورد نیاز شرکتهای حاضر در پارکهای علم و فناوری میپردازد نیز، مشمول این حمایتها میشود.
وی افزود: هدف این رویداد افزایش تعامل میان این دو بخش، رشد کسبوکارهای فناورانه، آشنایی با تجارب مراکز رشد و واحدهای فناور و همچنین آشنایی با صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه است. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین و تنها شهرک در کشور است که چند پارک فناوری را در ذیل خود دارد و میتواند به عنوان مرجعی از فناوری به این حوزه کمک کند.