مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه:
مبلغین شرایط زمانه را به خوبی درک کنند/ با دستوری صحبت کردن نمیتوان نتیجه گرفت
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه گفت: مبلغین باید شرایط زمانه را به خوبی درک کنند؛ چرا که تبلیغ امروزه ظرافتهای خاص خود را میطلبد و اگر این ظرافتها رعایت نشود چه بسا نتیجه معکوس نیز داشته باشد. به گزارش نقش جهان نیوز به نقل از حوزه /حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در جریان […]
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه گفت: مبلغین باید شرایط زمانه را به خوبی درک کنند؛ چرا که تبلیغ امروزه ظرافتهای خاص خود را میطلبد و اگر این ظرافتها رعایت نشود چه بسا نتیجه معکوس نیز داشته باشد.
به گزارش نقش جهان نیوز به نقل از حوزه /حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان در جریان بازدید از مجتمع آموزشی-پژوهشی تبلیغ، در جمع مدیران و کارکنان این مجتمع گفت: شرایط امروز ما نسبت به گذشته متفاوت است و کار تبلیغ خیلی مشکل شده است، به خصوص در فضای مجازی، از همین رو این مجموعه باید فعالتر، بروزتر و پرانرژیتر از گذشته فعالیت کند.
وی اثرگذاری تبلیغ را در گرو شناخت ظرافتهای آن ارزیابی کرد و افزود: مبلغین باید شرایط زمانه را به خوبی درک کنند؛ چرا که تبلیغ امروزه ظرافتهای خاص خود را میطلبد و اگر این ظرافتها رعایت نشود چه بسا نتیجه معکوس نیز داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزههای علمیه ادامه داد: شناخت و درک نیاز، زبان، ادبیات و علاقه توده جامعه و به خصوص نسل جوان، در اثرگذاری تبلیغ بسیار ضروری است. برای تثبیت ارزشها باید از ادبیات مناسب استفاده کرد و با دستوری صحبت کردن نمیتوان نتیجه گرفت.
وی دغدغه مندی نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه را نعمتی الهی توصیف کرد و اظهار داشت: دغدغهمندی نسبت به ارزشها نعمت ویژه الهی است که با آن میتوان رشد و ارتقاء پیدا کرد و به یک شرایط ایدهآل دست یافت.
وی افزود: طلبگی ما ایجاب میکند که دغدغههایی داشته باشیم که کمتر کسی دارد. عمده کسانی که توانستهاند کارهای بزرگ انجام دهند، مانند امام خمینی -قدس سره-، انسانهایی بودهاند که اولا دغدغهمند بودهاند و ثانیا در یک شرایط ویژه و خاص قرار گرفتهاند.
وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به منابع دست اول در امر تبلیغ، گفت: کسانی که در امر تبلیغ فعالیت میکنند نباید منابع متقن و دست اول را فراموش کنند. نباید از سرچشمههای جوشان غافل شد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزایش قدرت اقناع را عنصری کلیدی در اثرگذاری فعالیتهای تبلیغی عنوان کرد و ابراز داشت: باید قدرت اقناع سازی خود را در تمام زمینههای تبلیغی افزایش دهیم و نباید از هنر و مهارتهای مختلف در این راه غافل شویم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این مجموعه در مقابل تمامی هجمههایی که وجود دارد، تأثیرگذار باشد و در نهایت این خداوند است که حجت خود را تمام خواهد کرد «وَکَلِمَهُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیَا.»
برچسب های :
تبلیغات